סטרוק – שרת המשימות הלאומיות; סופר – שר הקליטה

אבי רבינא No Comments on סטרוק – שרת המשימות הלאומיות; סופר – שר הקליטה

חלוקת התפקידים הפנימית בציונות הדתית: בסיעה עדכנו כי ח"כ אורית סטרוק צפויה לכהן כשרת המשימות הלאומיות וח"כ אופיר סופר כשר העליה והקליטה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
9:52
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ קרויזר דורש: "השמדה, כיבוש והתיישבות"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר החתימה על נספח התפקידים במו"מ הקואליציוני: בסיעת הציונות הדתית מעדכנים הבוקר (רביעי), כי ח"כ אורית סטרוק צפויה לכהן כשרת המשימות הלאומיות וח"כ אופיר סופר כשר העליה והקליטה.

כזכור, על פי ההסכם עם הליכוד שהושג הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות. בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו״ר ועדת הרפורמות.

חה"כ שמחה רוטמן, אמר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, כי הוא אינו מוטרד מכך שטרם הוקמה ממשלה: "ככל שמשקיעים יותר במשא ומתן – אפשר אחרי זה לנהל את הממשלה בצורה יותר רגועה", נימק.

עוד אמר רוטמן בריאיון: "חוק הנכד הוא נושא מאוד חשוב. אני מאוד מעריך את יולי אדלשטיין, אבל אסור שזה ירפה את ידינו מתיקון החוק. אנחנו רואים את הנתונים. 70 אחוז מהעולים לא יהודים. רובם המוחלט מקבלים דרכון ועוזבים בהיקפים אדירים. זה לא שימוש נכון בחוק השבות".

אמש הודיעה סיעת יהדות התורה כי סגרה עם הליכוד את נושא התפקידים, מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא והיום צפויה להתקיים ישיבה על הנושאים העקרוניים.

ח"כ אורי מקלב הבהיר לפני זמן קצר בנאום במליאת הכנסת: "ההסכם עם יהדות התורה שהונח הבוקר על שולחן הכנסת הוא מכתב הבנות ולא הסכם קואליציוני, נשוב היום לדיונים בנושאים העקרוניים לאחר שבועיים שלא התקיימו שיחות בינינו. אנחנו בתחילתו של תהליך להחלפת הממשלה ואני מקווה שהממשלה החדשה תצא לדרך במהירות".

הפרשן ועוה"ד אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי). "אפשר לומר שהכל סגור עם יהדות התורה. אני מבין שיש נוסחה די מוסכמת גם על חוק הגיוס, ללא פסקת התגברות, כרגע אבל תהיה לו הצמדה של חוק יסוד לימוד התורה. יש הבנה שזה יהיה יותר ממה שהוסכם בממשלת נתניהו-גנץ".

הוא הוסיף כי "מה שיידחה את הכל כרגע ארבעת החוקים שצריך להעביר, תיקון 'חוק הפיצול' לנתניהו שרוצה את זה עוד לפני חלוקת השלל בליכוד כדי למנוע סיכון לפיצולים מהסיעה, חוק שני של סמוטריץ שמאפשר לשר במשרד לכהן בלי האצלת סמכויות מהשר הממונה, החוק של בן גביר שיקנה סמכויות לשר הבט"פ וחוק דרעי שיאפשר לו להיות שר".

בלום העריך כי "דווקא על הנושאים המהותיים לא יהיה ויכוח".

בתוך כך, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש אישרה הבוק את הקמתה של ועדה משותפת לוועדה הזמנית לענייני כספים ולוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, לתקציב הביטחון

הוועדה תהיה בת 8 חברים, 4 מכל ועדה, לפי ההרכב הבא: מטעם הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון חברי הכנסת: יואב גלנט שיכהן כיו"ר הוועדה, יואב בן צור, רם בן ברק, שרון ניר. מטעם הוועדה הזמנית לענייני כספים חברי הכנסת: משה גפני, אוהד טל, יצחק שמעון וסרלאוף, מיכאל ביטון.

יו"ר הוועדה הסביר את ההיגיון המספרי שעומד מאחורי חלוקת חברי הכנסת בוועדות הזמניות של הכנסת. קיש אמר כי הוא טרם החליט האם להשתמש בתקדים שקבעה הקואליציה בכנסת הקודמת בחלוקת חברי ועדות הכנסת לאופוזיציה, חלוקה שאושרה ע"י הייעוץ המשפטי ובג"ץ.

ח"כ קיש הוסיף ואמר, כי נושא חלוקת הוועדות, היה אחד הנושאים הכי משמעותיים בכנסת הקודמת. "אני חושב שהכנסת הייתה נכה, אף שחברי הכנסת מהאופוזיציה השתתפו בכל הוועדות".

קיש קרא לחברי האופוזיציה להגיע עם הצעה מוסכמת לחלוקת חברי הוועדות בין חברי האופוזיציה. יו"ר הוועדה ציין כי חברי הכנסת מהאופוזיציה בחרו במודע להיעדר מהדיון היום.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיש רביזיה על ההחלטה וטען "אין לי התנגדות שננהג בכבוד באופוזיציה בחלוקת חברי הוועדות הזמניות, ובלבד שבוועדות הקבועות, ננהג כמו שהם נהגו איתנו בכנסת הקודמת".



0 תגובות